Varumärkeskampanj
Landsortstidningar ville stärka sina varumärken och sin närvaro i den region de verkar. Se lösningen!
Varumärkeskampanj, TTELA, HP, HN, reklam, utomhus
52
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-52,theme-stockholm,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,stockholm-core-2.3.3,vcwb,woocommerce-no-js,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-9.4,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,,qode_menu_,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive
  • Annonser med journalister som jobbar på TTELA
  • Utomhusreklam med journalister för varumärkeskampanj, TTELA
  • Utomhusreklam för varumärkeskampanj, TTELA
  • Varumärkesreklam, TTELA, bussbaksidor
  • Varumärkeskampanj, TTELA, Bussida
  • Varumärkesreklam, TTELA, bussbaksidor
  • Varumärkeskampanj, Digitalt, TTELA

Varumärkeskampanj

 

Flera landsortstidningar ville stärka sina varumärken och sin närvaro i den region de verkar. Målet var att bekräfta befintliga prenumeranter och annonsörer men även att attrahera nya läsare. Samtidigt ville man höja självkänslan hos de anställda i allmänhet och journalisterna i synnerhet. Viktigt var även att skapa en vi-känsla runt tidning, reporter och läsare, att stärka relationen däremellan.

 

Kampanjidén utgår från relationen mellan läsaren (din), reportern (min) och tidningen/samhället (vår). Kampanjen visar hur dessa enheter arbetar tillsammans för att lyfta gemensamma, aktuella och angelägna områden och händelser. 

Mitt arbete inkluderade

Jag hade huvudansvaret för projektet och gjorde allt ifrån idéarbete till komplett copy, utformning och produktion. Det innefattade tryckta och rörliga annonser, rörligt material till storskärmar, bussreklam etc. Jag höll kontakten med chefredaktörer, marknadskoordinatorer, fotografer, tryckerier etc.